Menu
Εικόνα εαυτού και αυτοπεποίθηση

Εικόνα εαυτού και αυτοπεποίθηση

Έχεις θελήσει ποτέ να αλλάξεις κάτι στο σώμα σου; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος/η. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται δυσαρεστημένοι με κάποιο μέρος της εμφάνισής τους. Αλλά όταν κολλήσεις σε αυτό που δεν σου αρέσει, μπορεί πραγματικά να μειώσεις την αυτοεκτίμησή σου. Δεν χρειάζεσαι ένα τέλειο σώμα για να έχεις καλή εικόνα εαυτού. Όταν σου αρέσει το σώμα σου όπως είναι τώρα, ενισχύεις θετικά την εικόνα του εαυτού σου και την αυτοεκτίμησή σου επίσης.

Αλλά τι γίνεται αν χρειάζομαι να είμαι σε καλύτερη φόρμα; Μερικοί άνθρωποι σκέφτονται: «Όταν αποκτήσω καλύτερη φόρμα, θα μου αρέσει το σώμα μου». Καλύτερα όμως να ξεκινήσεις ανάποδα: Πρώτα, να δεχτείς το σώμα σου, να βρεις πράγματα που σου αρέσουν σε αυτό και να το περιποιείσαι. Όταν σου αρέσει το σώμα σου είναι πιο εύκολο να του συμπεριφέρεσαι και σωστά.

Θέλεις να δείχνεις και να νιώθεις καλύτερα με το σώμα σου; Δες τι μπορείς να κάνεις:

Αποδέξου το σώμα σου
Κανείς δεν είναι τέλειος. Όλοι θέλουμε να αρέσουμε στους άλλους και να μας αποδέχονται ακριβώς όπως είμαστε. Αυτό ισχύει για κάθε ΣΩΜΑ! Δες το σώμα σου όπως ακριβώς είναι. Προσπάθησε να είσαι λιγότερο επικριτικός/η με αυτό. Γίνε περισσότερο φίλος του.

Μην ντροπιάζεις τον εαυτό σου για το σώμα σου.
Όταν κάνεις σκληρά σχόλια σχετικά με το σώμα σου βλάπτεις την αυτοεκτίμησή σου. Αυτό συμβαίνει είτε τα σχόλια τα λες δυνατά είτε τα σκέφτεσαι από μέσα σου. Επίσης, πονάει εξίσου με το αν το είπε κάποιος άλλος. Να είσαι ευγενικός/η. Σεβάσου τον εαυτό σου ακόμα κι αν έχεις πράγματα για τα οποία χρειάζεται να δουλέψεις.

Φρόντισε το σώμα σου
Να τρως υγιεινά. Πάρε το χρόνο σου όταν τρως. Πραγματικά άσε να γευτείς το φαγητό σου. Απόλαυσέ το. Το να τρως σωστά σου δίνει την ενέργεια που χρειάζεσαι. Και ενισχύει την εικόνα που έχεις για το σώμα σου. Όταν αντιμετωπίζεις το σώμα σου σωστά και με αγάπη, αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου.

Κοιμήσου καλά. Μάθε πόσο ύπνο χρειάζεσαι για την ηλικία σου. Απενεργοποίησε τις οθόνες τουλάχιστον 30’ πριν από τον ύπνο για να μπορέσεις να κοιμηθείς καλά.

Να είσαι ενεργός κάθε μέρα. Το σώμα σου πρέπει να κινηθεί για να είναι δυνατό και υγιές. Μπορείς να τρέξεις, να περπατήσεις, να ασκηθείς, να κάνεις γιόγκα, να κολυμπήσεις ή να χορέψεις στο σαλόνι σου. Απόλαυσε το, ό,τι κι αν κάνεις.

Διατήρησε υγιές βάρος. Το να διατηρείς ένα υγιές βάρος σε βοηθά να αισθάνεσαι καλά με το σώμα σου. Μην προσπαθήσεις να κάνεις δίαιτα μόνος σου. Μίλα με τους γονείς σου αν θέλεις να χάσεις βάρος. Θα σε κατευθύνουν να μιλήσεις με έναν επαγγελματία διατροφολόγο ο οποίος μπορεί να σου προτείνει τρόπους για να διατηρήσεις το βάρος που σου ταιριάζει, διατηρώντας πρωτίστως την καλή σου υγεία.

Τι να κάνω αν χρειαστώ βοήθεια με την εικόνα του εαυτού μου και την αυτοεκτίμησή μου;
Μερικές φορές, τα προβλήματα εικόνας εαυτού ή αυτοσεβασμού είναι πάρα πολλά για να τα διαχειριστείς μόνος/η σου. Τα προβλήματα υγείας, η κατάθλιψη ή κάποιο τραύμα μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που αισθάνεσαι για τον εαυτό σου. Οι διατροφικές διαταραχές μπορούν να προκαλέσουν μια κακή εικόνα του σώματος που δεν είναι αλήθεια.

Μίλα σε έναν γονέα, γιατρό ή θεραπευτή για το πως νιώθεις. Ζήτα βοήθεια. Η εικόνα εαυτού και η αυτοεκτίμηση μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά με την κατάλληλη βοήθεια και φροντίδα.

Πηγή: https://kidshealth.org
Επιμέλεια: Ευγενία Μπούρα, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Μsc
Σχετικά άρθρα: Πως νιώθεις με το σώμα σου; / Διατροφή και ψυχολογία / Μαθαίνω να αγαπώ αυτό που είμαι (Αληθινή ιστορία)