Menu
Συναισθηματική κακοποίηση

Συναισθηματική κακοποίηση

Μπορεί να μην αφήνει σημάδια, αλλά πονά το ίδιο και έχει μεγάλη επίδραση στον εσωτερικό σου κόσμο. Καμιά φορά έχει τόση δύναμη που σε κάνει να φοβάσαι και να κλείνεσαι στον εαυτό σου.

Το όνομά της συναισθηματική κακοποίηση! Δύσκολες και βαριές λέξεις…..μην πάει το μυαλό σου σε καβγάδες, σε επιθετικότητα ή κάποιο φοβερό γεγονός. Αρκεί μόνο μια στιγμή για να αποτυπωθεί στη μνήμη σου μια εμπειρία σαν συναισθηματική κακοποίηση.

Ίσως είναι ένα σχόλιο, ένα αστείο που έγινε στην παρέα σου, ένα βλέμμα ή ένα γέλιο. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Ένιωσες ότι δεν είσαι αρκετά καλός!

 

Τύποι συναισθηματικής κακοποίησης

Λεκτική: σε κοροϊδεύουν, προσβάλλουν, σου φωνάζουν, σε κάνουν να νιώθεις αμήχανα

Απόρριψη: αγνοούν την παρουσία σου ή αυτό που θες να πεις

Φόβος: σε κάνουν να φοβάσαι, σε απειλούν, εσκεμμένα και σε επανάληψη λένε ή κάνουν πράγματα που σε πληγώνουν

Απομόνωση: προσπαθεί κάποιος να σε εμποδίσει απ’ το να επικοινωνήσεις με φίλους, περιορισμός της ελευθερίας κινήσεων

Οικονομική εξάρτηση: να σε ελέγχουν μέσω χρημάτων, να σε κλέβουν

 

Επιδράσεις

• Κλείνομαι στον εαυτό μου. Όχι απαραίτητα για μεγάλο διάστημα, μπορεί να είναι και για κάποιες μέρες ή ώρες.
• Πληγώνεται η αυτοπεποίθησή μου
• Αμφισβητώ τον εαυτό μου
• Δεν νιώθω αρκετά καλός
• Νιώθω άγχος μήπως ξαναπεράσω παρόμοια εμπειρία

 

Αν έχεις περάσει κάτι παρόμοιο, χρειάζεται να θυμάσαι ότι:

Όταν πονάει το σώμα μας η φυσική μας αντίδραση είναι να πάρουμε κάτι για να περάσει ο πόνος. Το ίδιο ισχύει και όταν πονάμε ψυχικά. Η τάση είναι να διώξουμε τον πόνο, να τον κάνουμε να κοιμηθεί. Πώς;

• Αρνούμαστε πόσο μας πλήγωσε κάτι
• Προσπαθούμε να το καταπιέσουμε
• Υιοθετούμε μια προσωπικότητα διαφορετική

Είναι όμως αυτό μια λύση; Σίγουρα όχι!

Μην ξεχνάς ότι κάποιος που προσπαθεί να σε μειώσει, θέλει να σου ασκήσει έλεγχο. Συνήθως αυτές οι προσωπικότητες φοβούνται περισσότερο από όσο δείχνουν.

Για ποιο λόγο να βάλεις τον εαυτό σου σε μια κατώτερη θέση; Αντί γι’ αυτό, μπορείς να υποσχεθείς στον εαυτό σου να τον υποστηρίζεις και να μην επιτρέπεις να γίνονται αρνητικά σχόλια ή αστεία γύρω από σένα. Να μάθεις να τον δυναμώνεις μέσα από κάθε εμπειρία. Αν πιστεύεις ότι δεν ξέρεις πως, πάντα μπορείς να ψάξεις για βοήθεια ([email protected] ).

 

Επιμέλεια: Σοφία Πόπορη, ΜΑ

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Πηγή: https://au.reachout.com/articles/what-is-emotional-abuse