Menu
Μήπως μιλάς με τον εαυτό σου;

Μήπως μιλάς με τον εαυτό σου;

Όχι, δεν είσαι τρελός επειδή μιλάς με τον εαυτό σου. Όλοι το κάνουν! Και ο τρόπος που γίνεται αυτός ο εσωτερικός διάλογος μπορεί να διαμορφώσει τα συναισθήματα σου, τις σχέσεις σου με την οικογένεια και τους φίλους σου και να επηρεάσει τις αποφάσεις και τους στόχους σου. Μπορεί να μην ακούγεται σημαντικό, αλλά ο εσωτερικός διάλογος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου.

Συνέχισε να διαβάζεις αν:

1. Σκέφτεσαι αρνητικά πράγματα για τον εαυτό σου.
2. Έχεις χαμηλή αυτοπεποίθηση.
3. Θέλεις να αρχίσεις να έχεις μία θετική εικόνα για τον εαυτό σου.

Τι είναι ο εσωτερικός διάλογος;

Ο εσωτερικός διάλογος είναι η φωνή που ακούς μέσα στο κεφάλι σου και σου λέει πράγματα που δεν τα λες φωναχτά. Είναι τόσο αυτόματος που δεν μπορείς να αντιληφθείς την επίδραση που έχει στη ζωή σου. Ο εσωτερικός διάλογος μπορεί να είναι είτε υποστηρικτικός ή αποθαρρυντικός. Ένας επικριτικός και αυστηρός εσωτερικός διάλογος θα σε κάνει να αισθάνεσαι άσχημα για τον εαυτό σου και για αυτά που κάνεις στη ζωή σου.

Πως μπορώ να έχω έναν θετικό εσωτερικό διάλογο;

1. Παρατήρησε τον εσωτερικό σου διάλογο: Αν είναι αρνητικός συνέχισε παρακάτω.
2. Αμφισβήτησε τον εσωτερικό σου διάλογο. Προσπάθησε να απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
– Ποιες είναι οι πιθανότητες αυτό που λέω στον εαυτό μου να συμβεί πραγματικά (πχ «θα μείνω μόνος/μόνη μου»);
– Αυτή η φωνή είναι πραγματικά δική μου ή μου την λέει κάποιος άλλος;
– Πόσο με βοηθάει αυτός ο τρόπος σκέψης να πραγματοποιήσω τους στόχους μου;
3. Άλλαξε τον εσωτερικό σου διάλογο:
– Προσπάθησε να αντικαταστήσεις αρνητικές εσωτερικές φωνές όπως «πάντα λάθος τα κάνεις» με θετικές όπως «κάποιες φορές κάνω λάθη, αλλά όχι πάντα»
– Όταν εμφανίζονται οι αρνητικές εσωτερικές φωνές απέρριψε τες αναγνωρίζοντας ποιανού φωνή είναι αυτή (οικογένεια, φίλοι, καθηγητές).
– Χρησιμοποίησε την ερώτηση «Τι θα έλεγες σε έναν φίλο που λέει στον εαυτό του κάτι αντίστοιχο με σένα;» και μετά μετέφερε αυτή τη φωνή στον εαυτό σου (πχ «Μην είσαι τόσο αυστηρός/αυστηρή με τον εαυτό σου»).

Τι μπορώ να κάνω τώρα;

1. Αρχικά, αναγνώρισε τα συναισθήματα σου. Αρνητικά συναισθήματα προέρχονται από έναν μη βοηθητικό εσωτερικό διάλογο.
2. Ότι κάνεις, προσπάθησε να το κάνεις καθημερινά.
3. Δώσε χρόνο και μην κρίνεις αυστηρά τον εαυτό σου αν δεν το καταφέρνει.

Πηγή: https://au.reachout.com, https://www.wikihow.com
Επιμέλεια: Μαρία Ζερίτη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή Θεραπεύτρια