Menu
ΜΗΠΩΣ ΣΥΧΝΑ ΝΙΩΘΕΙΣ ΕΝΑ ΚΕΝΟ;

ΜΗΠΩΣ ΣΥΧΝΑ ΝΙΩΘΕΙΣ ΕΝΑ ΚΕΝΟ;

Νιώθεις μόνος/η. Απομονώνεσαι και αισθάνεσαι ότι οι άλλοι δεν σε καταλαβαίνουν. Τα όνειρά σου δεν τα υπερασπίζεσαι. Συχνά θυμώνεις. Τον εαυτό σου δεν τον προσέχεις ιδιαίτερα, μάλλον τον παραμελείς. Οι γονείς σου προσπαθούν να σε προσεγγίσουν με λογικά επιχειρήματα. Καμία επικοινωνία. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί;

Αν σε κοιτάξεις καλύτερα, ίσως πάρεις κάποιες απαντήσεις. Πιο πολύ μοιάζεις απογοητευμένος/η και απαισιόδοξος/η. Πού πήγαν το πάθος και το κέφι σου για τη ζωή και τα όνειρά σου;

Φαντάζομαι ότι πολλές φορές η καρδιά σου νιώθει ένα κενό. Ένα κενό που δεν γεμίζει. Προσπαθείς να το γεμίσεις, χωρίς αποτέλεσμα, με εξόδους, καφέδες, σχέσεις, θυμούς και πολλά άλλα. Το κενό σου, όσο και να προσπαθείς να το αποφύγεις, είναι γεμάτο από αρνητικές και μαύρες σκέψεις για τον εαυτό σου, την αξία σου και τις ικανότητές σου.

Ό,τι αρνητικό έχεις ακούσει για σένα από τους γονείς σου, τους δασκάλους σου, τους συνομιλήκους σου μπαίνει σε αυτό το κενό. Ό,τι αρνητικό πιστεύεις για σένα, όπως για παράδειγμα ότι είσαι άσχημος/η, ότι είσαι δύσκολος/η, ότι κάτι σου λείπει και πολλά άλλα μπαίνει σε αυτό το κενό.

Το κενό γεμίζει με περιεχόμενο βαρύ. Εσύ προσπαθείς να το αποφύγεις. Το κενό μοιάζει να σε κυνηγάει. Το αποτέλεσμα είναι ότι όσο εσύ το αποφεύγεις, αυτό μεγαλώνει.

Όταν σε κοιτάς, το κενό σου κουνάει το χέρι.

Όταν μιλάς για σένα, το κενό παρεμβαίνει και σου ψυθιρίζει άσχημα πράγματα για σένα.

Όταν κάνεις όνειρα, το κενό σου λέει ότι δεν θα πετύχεις.

Όταν γνωρίζεις ανθρώπους, το κενό σου λέει ότι δεν αξίζεις.

Όταν θυμώνεις, το κενό θεριεύει. Με τον θυμό ψάχνεις έναν τρόπο να εκφράσεις τη δυσκολία και την απόγνωσή σου. Προσπαθείς να ακουστείς. Σε ακούει κανείς; Εσύ σε ακούς;

Όταν δεν ολοκληρώνεις τα πράγματα που αγαπάς, το κενό σου λέει ότι δεν μπορείς.

Τι θα κάνεις, λοιπόν, με το κενό σου ;

1) Aναγνώρισε ότι το έχεις.
2) Κόιταξέ το και άκουσε ό,τι σου λέει.
3) Επιβράβευσε τον εαυτό σου για το θάρρος σου να δεις την αλήθεια.
4) Δεσμεύσου στον εαυτό σου ότι θα σε βοηθήσεις και θα γεμίσεις το κενό με θετικά πράγματα για σένα.
5) Ζήτα βοήθεια από έναν ειδικό. Θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις ποιος πραγματικά είσαι. Θα έχεις έναν σύμμαχο στην αναζήτηση του εαυτού σου.

 

Κατερίνα Καλλιακούδη
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια