Menu
ΜΗΠΩΣ ΖΗΛΕΥΕΙΣ;

ΜΗΠΩΣ ΖΗΛΕΥΕΙΣ;

Έχεις αισθανθεί ποτέ ζήλια; Πόσες φορές έχεις σκεφτεί: εγώ δεν είμαι τόσο ωραίος/α, δεν είμαι τόσο έξυπνος/η, δεν έχω τόσους φίλους, δεν είμαι τόσο δημοφιλής και πολλά άλλα παρόμοια.

Συχνά σού έρχονται στο μυαλό οι λόγοι που εσύ δεν τα καταφέρνεις. Όταν συγκρίνεσαι με τους υαλό οι λόγοι που εσύ δεν μπορείποάλλους, συνήθως αραδιάζεις ένα σωρό λόγους που εσύ δεν….. Ίσως οι σκέψεις  αυτές γίνονται πιο δυνατές όταν θυμάσαι αρνητικά πράγματα που έχουν πει για σένα και τα έχεις πιστέψει. Άλλες φορές πάλι θεωρείς ότι σου συμβαίνουν άσχημα γεγονότα( bulling,πονεμένες σχέσεις κτλ) επειδή δεν είσαι αρκετά καλός. Τότε αναρωτιέσαι: Οι άλλοι πώς τα καταφέρνουν και εγώ όχι;

Όταν ζηλεύεις:

– Παρατήρησε τους ανθρώπους για τους οποίους αισθάνεσαι ζήλια. Έχεις αναρωτηθεί πώς κατάφεραν κάτι που εσύ δεν έχεις; Συνήθως έχουν προσπαθήσει πολύ. Μπορείς να μαζέψεις τους καρπούς της προσπάθειάς σου, όταν έχεις φυτέψει τον σπόρο και τον έχεις φροντίσει κιόλας.

– Αντί να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους, σκέψου τι θέλεις να αλλάξεις. Δεσμεύσου με τον εαυτό σου ότι θα πας προς την κατεύθυνση αυτή χωρίς να βάζεις εμπόδια.

– Θυμήσου ότι είσαι ένα μοναδικό πλάσμα με τις δικές σου ικανότητες. Βρες τι μπορείς να κάνεις εύκολα, αυθόρμητα, με χαρά και πες στον εαυτό σου ένα μπράβο γι αυτό.

– Μην αισθάνεσαι άσχημα για τις σκέψεις σου. Η ζήλια δεν φανερώνει ότι είσαι κακός άνθρωπος. Φανερώνει ότι δεν πιστεύεις στον εαυτό σου και χρειάζεσαι να χτίσεις την αυτοπεποίθησή σου.

– Να σκέφτεσαι ότι είναι η ώρα που είσαι πολύ ευάλωτος και χρειάζεσαι παρηγοριά. Μίλησε σε κάποιον που εμπιστεύεσαι και που μπορεί να σε καταλάβει.

Όταν ζηλεύεις, σίγουρα νιώθεις άσχημα και η καρδιά σου γεμίζει παράπονα. Όμως χρειάζεται πολύ θάρρος για να το παραδεχτείς. Πάρε, λοιπόν, τον εαυτό σου μια μεγάλη αγκαλιά και χρησιμοποίησε τη ζήλια με τρόπο θετικό για σένα. Πάρε βοήθεια για να ενδυναμώσεις τον εαυτό σου και να πιστέψεις σε εσένα.

 

 

Κατερίνα Καλλιακούδη

Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια