Menu
Τρόποι να Αντιμετωπίσετε την Απώλεια

Τρόποι να Αντιμετωπίσετε την Απώλεια

Θλίψη νιώθουμε όλοι οι άνθρωποι κάποτε.  Ο χρόνος είναι καλός θεραπευτής και μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση της θλίψης και την προετοιμασία για να τη θεραπεύσουμε.  Παρακάτω θα βρείτε πέντε ιδέες που μπορεί να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την απώλεια κάποιου αγαπημένου προσώπου:

  1. Συμμετοχή σε τελετουργικά. Τα μνημόσυνα, οι κηδείες και άλλες τελετουργικές παραδόσεις, αν και είναι επίπονες σαν διαδικασίες, βοηθούν τους ανθρώπους να περάσουν τις πρώτες μέρες και να τιμήσουν το άτομο που πέθανε. Απλά και μόνο η παρουσία άλλων ανθρώπων που γνώριζαν το αγαπημένο σας πρόσωπο και το αγαπούσαν μπορεί να είναι παρήγορη.
  2. Αφήστε τα συναισθήματά σας να εκφραστούν και να απελευθερωθούν. Μην σταματήσετε τον εαυτό σας αν νιώθετε ότι θέλετε να κλάψετε έντονα.  Μην ανησυχείτε αν ακούγοντας συγκεκριμένα τραγούδια ή κάνοντας κάποια πράγματα νιώθετε πόνο επειδή έχετε αναμνήσεις του ανθρώπου που χάσατε. Είναι φυσικό να αισθανόσαστε έτσι. Μετά από λίγο καιρό γίνεται λιγότερο οδυνηρό. Να γνωρίζετε ότι με την πάροδο του χρόνου θα αισθανθείτε καλύτερα.
  3. Συζητήστε για αυτό όποτε μπορείτε. Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν βοηθητικό και χρήσιμο να αναφέρονται στην ιστορία της απώλειας τους ή να συζητάνε για τα συναισθήματά τους. Άλλοι άνθρωποι δεν θέλουν να μιλούν για αυτό, και αυτό είναι εντάξει. Κανείς δεν πρέπει να αισθάνεται πίεση για να μιλήσει. Ακόμη και αν δεν αισθάνεστε ότι θέλετε να μιλήσετε, βρείτε τρόπους για να εκφράσετε τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας. Ξεκινήστε να γράφετε σε ένα ημερολόγιο για τις αναμνήσεις που έχετε σχετικά με το πρόσωπο που χάσατε και πώς αισθάνεστε για την απώλεια. Ή γράψτε ένα τραγούδι, ένα ποίημα ή ένα αφιέρωμα για το αγαπημένο σας πρόσωπο. Μπορείτε να το κάνετε ιδιωτικά ή να το μοιραστείτε με άλλους.
  4. Διατηρήστε τις αναμνήσεις σας. Δημιουργήστε ένα μνημείο στο πρόσωπο που πέθανε, π.χ. φυτεύοντας ένα δέντρο ή τιμήστε το άτομο με κάποιο άλλο τρόπο, όπως η συμμετοχή π.χ. σε ένα φιλανθρωπικό αγώνα. Φτιάξτε ένα κουτί μνήμης ή ένα φάκελο που έχει υπενθυμίσεις του ατόμου που έχει πεθάνει. Συμπεριλάβετε μηνύματα, φωτογραφίες ή ό, τι άλλο θέλετε. Εάν θέλετε, γράψτε μια επιστολή στο άτομο. Σε αυτό, ίσως θελήσετε να συμπεριλάβετε τα συναισθήματά σας, τα πράγματα που θέλετε να πείτε ή ίσως να ευχαριστήσετε τον αγαπημένο σας για το ότι υπήρξε μέρος της ζωής σας.
  5. Συμμετοχή σε μια ομάδα υποστήριξης. Αν νομίζετε ότι μπορεί να σας ενδιαφέρει να πάτε σε μια ομάδα υποστήριξης, ρωτήστε έναν γονέα ή έναν καθηγητή σας για το πώς θα τη βρείτε.

Να θυμάστε πως δεν χρειάζεται να είστε μόνοι με τα συναισθήματα και τον πόνο σας.

 

Πηγή: https://kidshealth.org

Επιμέλεια/μετάφραση:  Ευγενία Μπούρα, MSc / Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας